
Słowo „przedsiębiorczość” potocznie rozumiane jest, jako zaradność, pomysłowość i innowacyjność. Z perspektywy zarządzania, przedsiębiorczość, to instytucja, która pozwala na rozwój własnego biznesu i wcielanie innowacyjnych i kreatywnych pomysłów w życie, a przy okazji czerpanie z tego korzyści – nie tylko tych majątkowych. Przedsiębiorczość, w ujęciu psychologicznym, to cecha, którą powinien posiadać każdy szef, manager , a nawet pracownik. Przedsiębiorczość jest więc tematem wieloaspektowym.
Jest to temat uniwersalny, a wiedza z tego zakresu jest przydatna nie tylko w pracy, lecz w różnych sytuacjach życiowych.
Cel szkolenia
Celem jest przygotowanie uczestników szkolenia do prowadzenia własnej działalności gospodarczej przy wykorzystaniu merytorycznej wiedzy z zakresu marketingu, analizy otoczenia organizacji oraz zewnętrznych źródeł finansowania działalności gospodarczej. Ponadto uczestnicy szkolenia zdobędą wiedzę i umiejętności w zakresie opracowywania biznesplanu.
Korzyści
- umiejętność ryzykowania
- podejmowanie niekonwencjonalnych działań
- wiara w siebie i swoje pomysły
- realizacja postawionych sobie zadań
- zarządzanie z głową organizacją swojego przedsięwzięcia
Odbiorcy szkolenia
Kurs szczególnie przydatny dla osób świadomie planujących własną drogę awansu zawodowego.
Ramowy program szkolenia
I. Podstawy prawne prowadzenia działalności gospodarczej
- Ustawa o swobodzie działalności gospodarczej
- Kodeks spółek handlowych
- Kodeks cywilny
II. Formy prawno-organizacyjne prowadzenia działalności gospodarczej
- Spółki kapitałowe
- Spółdzielnie
- Przedsiębiorstwa państwowe
- Spółki osobowe prawa handlowego
- Spółki cywilne
- Jednoosobowa działalność gospodarcza
III. Zakładanie i rejestracja działalności gospodarczej
- CEDiG
- Krajowy Rejestr Sądowy
IV. Przygotowanie i opracowanie biznesplanu
- Opis produktu/usługi
- Charakterystyka klientów
- Charakterystyka rynku
- Charakterystyka konkurencji
- Pozyskiwanie informacji gospodarczych
- Pozyskiwanie informacji biznesowych
- Analiza potencjału własnego
- Analiza finansowa planowanego przedsięwzięcia
- Wydatki związane z założeniem działalności gospodarczej
- Wykonalność ekonomiczno-finansowa
- Prognoza wielkości sprzedaży
- Prognoza przychodów ze sprzedaży
- Koszty prowadzonej działalności gospodarczej
- Bilans
- Rachunek zysków i strat
V. Pozyskiwanie funduszy na rozpoczęcie działalności gospodarczej
- Środki własne źródłem finansowania działalności
- Kredytowanie
- Pieniądze na firmę z dotacji unijnych
- Mikropożyczki
- Dotacje w postaci świadczenia bezzwrotnego
- Udział w konkursach organizacji pożytku publicznego
- Fundusze venture capital
- Aniołowie biznesu
- Crowdfunding
VI. Marketing i jego znaczenie dla działalności gospodarczej
- Otoczenie marketingowe i zachowania klientów
- Komunikacja marketingowa: FMCG, B2C, B2B, on-line i off-line
- Plan marketingowy
- Marketing-mix
- Social media w marketingu
VII. Biurowość w działalności gospodarczej
- Zasady organizacji pracy biurowej właściwe dla poszczególnych form organizacyjnych działalności gospodarczej
- Jednolity wykaz akt i instrukcja kancelaryjna
- Archiwizacja i archiwistyka dokumentacji biurowej
Czas trwania szkolenia, to 120 godzin dydaktycznych; 1 godzina dydaktyczna = 45 minut
- W czasie 120 godzin zajęć do 60% ćwiczeń praktycznych
- Zajęcia odbywają się w trybie dziennym (od poniedziałku do piątku) i weekendowym
Wielkość grupy
Do 10 osób. Grupa szkoleniowa zostanie stworzona po zarejestrowaniu odpowiedniej ilości osób.
Szkolenie prowadzi
Iwona Jędruszczuk – trener, doradca biznesowy
Egzamin/zaliczenie
Na podstawie obecności oraz sporządzenia biznes planu
Informacje dodatkowe
- Koszt szkolenia – 1300 zł/os.
- Uczestnicy otrzymują materiały dydaktyczne
- Organizator zapewnia serwis kawowy
Każdy uczestnik szkolenia otrzyma Zaświadczenia uczestnictwa w szkoleniu na podstawie § 18 ust. 2 Rozporządzenia Ministra Edukacji Narodowej z dnia 11 stycznia 2012 r. w sprawie kształcenia ustawicznego w formach pozaszkolnych (Dz. U. poz. 186)