FUKO – fundament Porozumienia Bez Przemocy

Kiedy wsłuchujemy się we własne, ale i cudze głębokie potrzeby, tak jak naucza nas Porozumienie Bez Przemocy, związki miedzy ludźmi…

Kontynuuj Czytanie →

Jak „ugłaskać” i „nakarmić” uczestników zajęć

– tak by z werwą i zapałem zaangażowali się do pracy Każdy, będąc w grupie, ma potrzebę: być zauważonym, wiedzieć…

Kontynuuj Czytanie →

Myszka-Kapryszka

Z cyklu: Historie trenerskie Jedną z zasad prowadzenia TUS jest to, że trening musi być spójny. Jak to rozumieć? Najprościej…

Kontynuuj Czytanie →

Warsztat hortiterapeutyczny: kokedama

z cyklu: Ogród pełen wrażeń „Lekarz leczy, natura uzdrawia” Hipokrates Ogród jest miejscem, gdzie dzieją się cuda. To tutaj właśnie…

Kontynuuj Czytanie →

Warsztat hortiterapeutyczny: kolczasty strażnik ogrodu

z cyklu: Ogród pełen wrażeń Przebywając w ogrodzie warto obserwować nie tylko świat roślin, ale i świat żyjących w nim…

Kontynuuj Czytanie →

Komponenty procesu motywacyjnego w pracy z uczniem

Motywacja, to siła, to moc, która drzemie w każdej jednostce, w każdym – bez wyjątku – uczniu. A skoro drzemie,…

Kontynuuj Czytanie →

Warsztat hortiterapeutyczny: kwiatowy witraż

z cyklu: Ogród pełen wrażeń Poczucie sprawczości – to to, co dzieci lubią najbardziej. Dzieciństwo bowiem, to czas, gdy dzieci…

Kontynuuj Czytanie →

Warsztat hortiterapeutyczny: żywe gobeliny

z cyklu: Ogród pełen wrażeń Ogród, to miejsce, które dostarcza mnóstwa wrażeń. To wszystko dlatego, że działa na zmysły.  …

Kontynuuj Czytanie →

Dobrostan, szczęście i cebula :)

Każdy – i to bezwzględnie każdy – potrzebuje spełnienia i satysfakcji życiowej. Lubimy otaczać się pozytywnymi doświadczeniami i przyjemnymi emocjami,…

Kontynuuj Czytanie →

Rośliny – sprzymierzeńcem w wychowywaniu dzieci

Przebywanie wśród roślin pozytywnie wpływa na zdrowie fizyczne i psychiczne człowieka. Szczególnie dzieci wrażliwe są na dobroczynne działanie natury. Kontakt…

Kontynuuj Czytanie →