Każdy może być takim rodzicem, jakim chce. Może nauczyć dziecko, że ma prawo marzyć i zdobywać to, czego zapragnie. Może…
Wszelkie schematy, wzory i inne odniesienia, ułatwiają i porządkują moją pracę trenerską. Chętnie korzystam z gotowych schematów, ale i ochoczo…
Zdawałoby się, że wpływ roślin na człowieka jest znany tak długo, jak długo żyje sam człowiek. Oczywiście w pierwszej kolejności…
Nastolatek, zwłaszcza we współczesnym świecie – nie ma łatwo. Zewsząd dochodzą do niego bodźce, których – nie tylko, nie może…
Umiejętność porządkowania rzeczy według podobieństw i różnic jest ważną podstawą rozumienia koncepcji matematycznych, które dziecko pozna później na lekcjach. Pozwól,…
„Wszyscy dorośli byli kiedyś dziećmi, ale niewielu z nich pamięta o tym” Antoine de Saint-Exupéry „Mały Książę” Jeszcze kilkanaście lat…
Na co dzień mamy do czynienia z sytuacjami, które oparte są na wiedzy matematycznej. Posługujemy się pieniędzmi, spoglądamy na zegarek…
Potencjał na start – to zagadnienie od którego należy wyjść, by odpowiedzieć sobie na zadane pytanie: Po co, od pierwszych…
Tradycyjne uczenie się polega na gromadzeniu pojęć, faktów, wzorów, reguł, koncepcji itd. Uczeń zwykle jest bierny, siedzi spokojnie, słucha, robi…
czyli, słów kilka o tym, jak zaangażować i wzbudzić zainteresowanie uczniów Etymologicznie, dyskusja sama się tłumaczy. Łacińskie discussio, od dis-cutio…